Heta Räkor.....
Idag blev de middag på tu man hand med mannen...o då passar det verkligen med heta räkor;)

Receptet har jag hittat på Tasteline


500 g räkor
150 g champinjoner
1 purjolök
3 dl vispgrädde
1 dl tomatpuré/chilisås
1 röd paprika
1 grön paprika
1 gul paprika
salt, svartpeppar och sambal oelek

Skölj och strimmla grönsakerna, Bryn dem i lite smör. Fräs champinjonerna och blanda dem grönsakerna. Tillsätt tomatpuré, vispgrädde och Kryddorna. Låt det hela sjuda ihop ca 3-4 min, tillsätt räkorna alldeles innan servering. Bandspagetti är gott till, men jag serverar en god sallad med avocado o citronolja o salt...och varma grova baugetter med vitlökssmör

Ha en skön Lördagkväll!!!
soffie

oj vilken pyttetext här i kommentarerna,

jag är ju ingen räkfantast men det lät gott,

ha en go kväll

Inger Maryissa

Oj...det låter ur-gott !!

Jag älskar sådan mat, så nu blir jag suktad ;-)

Ha det så gott

Kram

Synne.

Så gott det låter...

Men jag får bara titta.

Tål inte skaldjur.

Men ser himla gott...

Tror du man törs smaka lite på¨såsen?



Har inte besökt dig på en stund. Men jag har haft det lite tungt en tid. Börjar kika upp igen så sakteliga.

Önskar dig nu en fortsatt fin lördagskväll.

Kramen Synne.

Diana

Det där ser ut att vara något för mig. Älskar räkor. Tack för tipset Tina!

Önskar dig en fin Söndag.

Kram Di

Sickan

Mmmm,ser smarrigt ut!!



Ha det bra!

Kramen!

Carina

Credit till dig att du fotar dina recept som gör att man blir ännu mer sugen att testa recepten,

försöker att göra lika jag också! Kram

Lillan

Åh så gott!

Pialotta

De räkorna tar jag med mig i bagaget:-) Hett och gott, men undras tro hur mannen ska reagera;-)

Visst jag fixade oxså till det med skalade djur i gårkväll.. ingredienser som var mer eller mindre självtillagade, men det är skönt det oxså ibland.. Kanongott det oxså :-)

Ha de kram

Kalasgott

Jisses så smarrigt!! Ser så gott ut! :-)

TheKitchenslut

Det här ska provas! Det verkar ju jättegott! =D

Lillan

Hur mycket sambal tog du?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress