Sweet Chili kyckling med färsk tagliatelle oc

Jag vet inte hur intresset är här på bloggen, jag är själv usel att hinna besöka andra bloggar så förväntar mig inte massiva besök här. Det har nästan för mig blivit en typ av digital kokbok för mig nu. Jag gillar instagram det gör så enkelt med dom man följer där med respons på bilder och tankar.
Jag finns på Instagram på Tinasskapmat, och lägger ut i mellan matrelaterade bilder och testar o tycker till om det. Ha det bäst!!..

650 g Sweet Chili-marinerad strimlad kycklinglårfilé
2 msk rapsolja
2 gula lökar
2-3 vitlöksklyftor
2 tomater
70 g färsk spenat (eller fryst)
1 röd paprika
4-5 dl grädde
1 msk rödvinsvinäger
500 g färsk tagliatelle

Gör så här:
Koka upp vatten till pastan. Skiva löken och vitlöken.Dela tomaterna i tärningar. Lägg kycklingen i en het stekpanna och låt den få färg, ca 2 minuter. Tillsätt lök och vitlök och skivad paprika Stek under omrörning nån minut och tillsätt vinägern. Här kan det vara lagom att lägga pastan i det kokande vattnet. Häll i grädden i kycklingpannan och låt det hela hastigt koka upp. Smaka av med salt och svartpeppar. När pastan är färdig, slå av vattnet och blanda snabbt ner i kycklingen/ såsen. Tillsätt spenaten och den färska tomaten. Rör om så att det blandas väl och servera! 

Tips: Har du en liten bit mögelost över i kylen blir det extra gott om du smular den över den färdiga pastan! För att spara ytterligare tid, kan du koka den färska pastan direkt i såsen!

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress