Citronpasta med avokado,rökt lax och räkor
Det här var riktigt gott, ett recept hämtat från Norrmejeriets Guldkorn en snabb rätt som gick väldigt snabbt att sno ihop. Jag följde inte riktigt receptet slaviskt, jag blandade ner en påse rucola i den nykokta pastan och så använde jag mig av västerbottensost istället för Prästosten..
 
4 portion tagliatelle
4 msk kallpressad olivolja
1 ekologisk citron rivet skal + 2 msk citronsaft
2 msk sweet chili
1 dl riven prästost
Krasse
S/P

Topping
300 g strimlad kallrökt lax
300 g skalade räkor
2 avocado
Svartpeppar från kvarn
 
Gör så här:
Koka pastan al dente i rikligt med saltat vatten. Blanda samman olivolja, citron och sweet chili.
Häll av pastavattnet och blanda pastan med citronsåsen, osten samt salt och peppar.
Häll pastan i en stor skål eller i portionsskålar och toppa med lax, räkor och avokado i klyftor.
Klipp över generöst med krasse och tag några extra tag med svartpepparkvarnen. Servera genast
med hyvlad Prästost.
 
 
milla

Åh vad gott helt i min smak :)

Svar: Ja det var riktigt gott, och resten här hemma tyckte detsamma!..👍🏻
Tinas skåpmat

Jonas

Ser gott ut!

Kika gärna in till mig för goda recept med!

Svar: Tack!..Det var riktigt mumsigt oxå!..😋
Tinas skåpmat

starsinlife.blogg.se

Detta låter riktigt gott!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress