Paj med salami pch mozzarellaost
 Så blev det helg igen med en arbetshelg, det  har det varit två veckor med många arbetstimmar som jag själv har valt för att åka på en resa här framöver. Vi åker nämligen till London om en vecka och det ska bli fantastiskt skönt med en långweekend med goda vänner och inspireras o  ögonfröjdas åt andras goda hantverk. Jag har själv inte varit i London så förväntningarna är naturligtvis höga. Det första jag kollade upp var om det fanns någon svensk sportbar  nu när det är SM slutspel och Yeees!!.. det fanns det. jag hoppas kunna lägga in något här från London.
Den här kalla pajen är en lätt paj att göra och att ha som bjudmat  på en buffé.
 
Pajdeg:
100g smör
2 dl vetemjöl
1dl grahamsmjöl
1/2 dl kesella
 
Fyllning:
2 dl Creme fraiche
1/2 dl chilisås
1 vitlöksklyfta, pressad
salt o peppar
2 mozzarellaostar
Salami
Röktskinka
Tomater, sallad
 
Gör så här:
Arbeta ihop degen, bäst i en matberedare. Låt den vila i kylen o ca 30 min. platta ut degen i en pajform o nagga den. Grädda  i 200g i 15 min tills den får en gulbrun färg. Låt svalna.
Blanda ihop Creme fraiche,vitlök, chilisås, salt o peppar. 
Bred ut såsen jämnt i pajskalet och garnera med, mozzarella, salami, skinkan, tomater efter egen fantasi.
 
 
 
 
 
 
 

 
AnnaZtyle

Ser riktigt smarrigt ut!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress