Grillad lax med dill o citron, smör
 Eftersom vi nu håller på med husmålning så har vi haft god hjälp av våran  närmsta granne,  som så snällt erbjöd sig av sin arbetskraft..... guld vill jag lova för oss. Så går bjöd vi till med en laxmiddag, före det lite tilltugg med Parmalindade grissini, bruchetta med gräddädel o melon!
Jag tjollrade inte till det med en massa kryddning på laxen, godast blir det så här,  och det smakar fisk!
Serverade färskpotatis, och en skaldjursröra
Ha en fin fin vecka!
 
 
En halv sida laxfilé, urbenad 
2 skivade citroner
en knippe dill, finskuren
Salt o peppar
Smör
Aluminium folie 

Gör så här:
Dra ut ett stort ark aluminiumfolie och smörj med smör, lägg på laxen med skinnsidan ner.
Salta och peppra laxen. 
Lägg på citronskivorna och strö över dillen. 
Hyvla över lite smör över laxen och vik ihop folie till ett paket.
Grilla på grillen 15-20 minuter eller tills laxen är klar. 
 
 
Ann-Sofi Matsafari

Lax är den bästa fisken att lägga på grillen tycker jag:) Jag tycker det är svårt att få andra fiskar att hålla ihop bra utan grillhalster.

Och dina pinnar med skinka ser super ut!
ha det gott!

Svar: Jag har nästan bara grillat fiski folie, abborre har vi där emot grillat men den är ju som sagt en "hårding" till fisk. Här blir det mest att vi röker fisken i fiskröken om sommaren.Ha dt gott!..😉
Tinas skåpmat

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress