Kladdkaka med vitchoklad och blåbär
Den här läckerheter fick bli en avslutning på middagen
igår, underbart god med blåbär.
Ha en fin fin vecka!..
 💖

2 ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljpulver
1 nypa salt
100 g smör
100 g vit choklad
2 1/2 dl vetemjöl
en näve färska eller frysta blåbär
 

Gör så här:
Sätt ugnen på 200g. Vispa ihop ägg, socker, vaniljpulver och salt.
Smält smöret, bryt chokladen i bitar och låt de smälta med i smöret.
Häll ner smör, och chokladblandningen i äggvispet och rör om. Tillsätt till sist mjölet och rör om tills den blir en slät smet. Smörj en form med löstagbar botten, ca 24 cm i diameter och häll i smeten. Strö över blåbären och grädda i mitten av ugnen ca 15 min. Kakan ska vara kladdig i mitten när den är klar.
Servera gärna med en klick vispad grädde, o ev blåbär.
 
Citroncest - matblogg från Italien

Det där verkar vara en kladdkaka i min smak eftersom jag älskar sött, och vit choklad oftast är sötare än mörk. Den ska jag komma ihåg att testa! :)

Svar: Ja den var helt klart godkänd!.. Och det blev en bra brytning med blåbären. Jag är nog av den mörkare varianten om jag får välja!..;)
Tinas skåpmat

MÅ Gott

Så läckert med bären i!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress