Canneloni med ruccola och ricottafyllning
 Då skulle bli en vegetarisk variant igår till middag, men då sonen hellre ville ha något kött av något slag så hade jag lite luftorkadskinka till. Det var inte tokigt med något salt till
Men naturligtvis så äter man denna rätt som den är tillsammans med en god sallad.
Då blir det att bänka sig strax för hockey, och denna gång är det inte SAIK, men vi har då vår lagkapten Jimmie Ericsson  med i Svenska OS laget,
som har visat sig vara en mycket bra spelare i båda riktningarna, bra framför mål i PP!...
Ha en go o skön helg!
 
12 cannellonirör
Rucola- och ricottafyllning:
75 g rucolasallad eller babyspenat
1 msk olja
200 g ricottaost
50 g parmesanost
50 g valnötter
salt, peppar
 
Ostsås:
5 dl mjölk
2 msk vetemjöl
125g mascarponeost
50g gräddädelost
salt, peppar
Servera med:
rucolasallad
 
Gör så här:

Smörj en ugnsfast form som rymmer cannellonirören. Rucola- och ricottafyllning: Skölj rucolan och låt den rinna av. Riv den i mindre bitar och fräs i en stekpanna med olja.

Låt svalna. Blanda rucola, ricottaost, riven parmesanost och hack-ade valnötter. Smaka av med salt och peppar. Fyll cannellonirören med hjälp av en liten sked eller lägg fyllningen i en spritspåse. Lägg rören i formen.

Ostsås:

Vispa samman mjölk och mjöl i en kastrull. Koka upp under omrörning. Ta kastrullen från värmen och låt mascarponeosten och riven parmesanost smälta i såsen. Smaka av med salt och peppar. Häll såsen övero cannellonirören.

Tillaga mitt i ugnen, ca 30 minuter. Servera med rucolasallad

 

 

Inte den bästa bilden kanske!...😒
 
 
 

 

 

 

Pernilla

Åh, det låter jättegott!!!
Vi äter ganska mycket pasta härhemma, men jag tycker att det är tråkigt att göra samma så jag brukar prova lite olika varianter :-)

Svar: Smakade inte alls så tokigt! Här äter vi nog inte pasta så väldigt ofta. Men som du provar vi oxå olika variationer när tillfället ges.
Tinas skåpmat

Fia

Detta låter ju för gott! Blev riktigt hungrig när jag läste ditt inlägg :) Det här måste jag prova någon gång!

Svar: Det tycker jag du ska göra, och så får man då välja om den ska vara vegetarisk eller inte som sagt,
Tinas skåpmat

Nalliiz

Åh vad det ser gott ut! Ja tack säger jag bara ^^

Svar: Vassego!....;)
Tinas skåpmat

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress