Sweet Chili lax

Snö har det kommit och mer kommer det nog det att ska komma, det är ju bra men jag vill ha lite av kylan med så isarna fryser till så man kan ut med skotern på isarna här, det har varit alldeles för milt för det.
 
Det blir ett relativt kort inlägg här för ikväll spelar små kronorna semi match mot Finland! o rackarn börjar tidigt i morron får väl komma hålögd o trött för de blir verkligen spännande!
=)

4st laxfiléer( portionsbitar)
3 dl grädde
3 msk thai sweet chilisås
2 msk pressad citronsaft
2 pressade vitlöksklyftor
Salt o Peppar
Hackad dill

Gör så här:
Lägg laxbitarna i en ugnsfast form salta o peppra. Blanda ihop grädde, sweet chilin, vitlök, citronsaft, dill. Slå gräddblandningen över fisken och gratinera i 200g i ca 15-20 min.
Servera en krispigbland sallad med avocado tomat, gurka och ruccola och krispsallad.



Anonym

mumsigt det måste jag testa:)

Mårtenssons kök

Inte en snöflinga så långt ögat når, bara storm, regn och flera plusgrader för många. Men det lär väl bli till sportlovet, det brukar ju vara så:)



Gott med lax efter all tung julmat!



God fortsättning på nya året till dej.

Tinas Skåpmat

Soffie: Ja det måste du testa riktigt gott var det



Mårtensson: Ja här drog stormen Emil förbi under natten o dagen, med snöstorm med den blötaste o tungaste snö som kommer att fördärva många ryggar.

Ann-Sofi MATSAFARI

Vad härligt med snö. Här i Småland regnar det, blåser och är riktigt höstlikt. Vi har också ätit fisk idag! Din lax ska vi spara receptet på! Det låter nderbart:)

Tinas Skåpmat

Ann-sofie; Javisst är det roligt med snö men med måtta som sagt. Laxen blev faktiskt inte dum, och man får ju välja hur spice de ska vara omm man gilla hetta! =) Btw; jag fick mitt förkläde idag och jag känner mig lika nöjd o glad som du!! =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress