Grillning på Midsommardagen

Vilken midsommardags kväll det blev fint väder och grillning stod på menyn, sorgligt med de hela att jag är rätt så förkyld så det smakade inte mycket.... men resten av skaran var nöjda iaf. Nu känner man att kroppen skriker efter semester och snart skall jag kolla över schemat och börja räkna ner.
Ha en skön kväll där ute!!


Grillad hallomiost med bacon
2 pkt halloumiost
1 paket bacon

Gör så här:
Klipp baconen mitt itu
Skär halloumiosten i stavar
Linda baconen runt varje halloumistav
Grilla dom  tills det blir knaperstekta 5-10 minuter

Ugnsrostade grönsaker:

4 st morötter
5 medelstora potatisar
1 halv kålrot
2 gula lökar
5 vitlöksklyftor
Färsk timjan
Flingsalt o Peppar
Raps/Olivolja

Gör så här:
Skala och skär rotfrukterna i stora klyftor. Ansa och halvera löken o vitlöken. Fördela oljan över rotfrukterna och krydda med salt och peppar.
Grilla rotfrukterna i ugn tills de fått fin färg och är mjuka, ca 20 min.

Till detta serverades en beasås o lite grönt och ett gott rött Reserva vin Jag fått av ett grannpar här på gatan. Det passade utmärkt gott till det grillade köttet och osten!!



Mårtenssons kök

Mums, låter väldigt gott med baconrullade halloumiostar.

Hoppas förkylningen snart ger med sej.

Therese

Åh så gott det såg ut, nu blev man ju hungrig inte konstigt kanske med tanke på att det bara blev fil här!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress