Bountykaka....


Det här är tyvärr en farligt god kaka, men jag brukar 
skära ut fyrkanter, som du sedan delar diagonalt till trekanter eller minre rutor det brukar bli lagomt mumsiga små bitar.

3 ägg
4  dl strösocker
4 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 1/2tsk vanilljsocker
1 krm salt
  1/2 dl kokande vatten
225gr smält margarin

Gör så här:
Vispa socker, äggen poröst.
Tillsätt de torra ingredienserna och sedan det smälta margarinet + vatten.
Häll smeten i en mindre form(ca40x29) med bakplåtspapper i .
Grädda kakan i 175g i ca 15-20 minuter.
Låt sedan kakan svalna.

Smörkrämen: 
175 gr margarin
2dl florsocker 
1 ägg
3/4 pkt cocosflingor

Smält margarin och tillsätt resten av ingredienserna i smeten.
Låt den svalna . Bred smörkrämen över hela kakan.
Smält ljus blockchoklad med 1 1/2 msk olja, bred chokladsmeten på kakan.

Synnöve

Aj, aj, aj.... Den där måste jag absolut baka....

Älskar bounty....

Synnöve

Gillar din layout. Har jag sagt det förut?

Tina

Tack Synnöve!...jag kände att jag behövde förnya mig lite...men jag pillar på o koda lite här emellan åt tills jag känns nöjd...de får ta sin tid.. ;)

Hedda siesing

Hej! Tänke fråga vilken form man ska ha, eller vilken strl rättare sagt. Jag måste verkligen prova denna underbara kaka. Hoppas du svarar, evigt tacksam!! (:

Tina

Hedda: ursäkta att det ej kom med...men nu finns måttet med. O JA kakan ur farligt god!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress