Apelsinkyckling med chili......

Detta goa recept hittade jag på Arlas hemsida...fast som vanligt håller jag mig inte till orginalet :)

4 kycklingfiléer( jag delade dem i 2 delar så de blev 8 bitar)
 salt
peppar
smör

sås:
1 apelsin
1 lime
1 brk crème fraiche
1 msk konc kycklingfond
1 tsk balsamvinäger
1 tsk soja
1 msk honung med citron
1 1/2 tsk sambal oelek

Gör så här:

Tvätta och skala apelsin och lime med potatisskalare. Skär skalen i tunna strimlor. Pressa ur saften. Koka upp skal, saft, crème fraiche, kycklingfond, soja,Balsamvinäger, honung och sambal oelek i en panna. Salta o peppra  kycklingfiléerna och bryn dem på båda sidor i smör i en stekpanna. Lägg dem sedan i en ugnsfast form och slå över såsen. Låt dem vara i ugnen på 200 g i ca ca 15-20 min.
Servera med egna klyftpotatis och en krispig feta sallad.

Synne

Oj så gott...

Hungrig blev jag efter att ha läst det här receptet.

Som vanligt alltså....

Ha nu en fortsatt fin kväll.

Kramen Synnöve.

soffie

mums va gott det lät å bar med nya tips nu när alla är hemma på julledighet,

må gott

Diana

Alltid lika mumsigt på denna sida!

Tittar in för att önska dig och din familj en riktigt GOD JUL!

Kram Di

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress