Kall VB paj med kräfta och soltorkade tomater.....
Pajdeg:
2 dl siktad dinkelmjöl
1 dl vetemjöl
100g smör
1 ägg
2 krm salt
2-3 msk vatten

Fyllningen:
100g VB ost
200g soltorkade tomater
1 pressad vitlöksklyfta
1 1/2 dl cremefraiche eller gräddfil
1/2 finhackad röd chili
1/2 brk kräftstjärtar (hackade)
1 liten röd lök

Till garnering:
Finhackad sallad
100g skalade räkor
2 finhackade tomater

Gör så här:
Gör pajdegen...enklast i en matberedare tills den har tagit ihop sig.
Tryck sedan ut den i en lämplig pajform och grädda i 200g i cirkus 12 min.
Låt den sedan kallna
Blanda sedan ingredienserna till fyllningen och bred ut det i pajskalet.
Garnera med sallad, räkor och tomaterna



Och en annan variant på en mycket god VB paj

Och en del goa  röror.. till höger kräftstjärtat i het aioli ,till vänster en romröra ..och i mitten är till mina söner som inte orkar
skala kräftorna =)

Och naturligtvis kräftorna....
Lena

Åh det där såg gott ut för en skaldjurs älskare som jag :D

mor

Man blir då hungrig direkt man slår på datorn och ser på alla dina smarriga rätter.

Jenny

Hej, hej!

Hoppar bara in och önskar dej en skön avslutning på helgen...(:

Kram, Jenny

soffie

mmm va go den pajen lät,

hoppas din helg varit härlig:O)

soffie

mmm va go den pajen lät,

hoppas din helg varit härlig:O)

Therese

Men himel så gott det såg ut..

Blev man ju sugen på kräfor igen då, måndag och allt..

Ha en bra dag

Jessica

Vad gott det lät med soltorkade tomater och chili i västerbottenpajen. Kräftorna ser så goda ut och jag önskar verkligen att jag gillade det, men det gör jag inte.



Ha en bra dag!

laura

fin blogg:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress