Romantisk lax.....
4 frysta laxbitar 140g
75g färskost Pepparrotsmak
1/2 tsk salt
1 krm vitpeppar
4 stora skivor parmaskinka/ el bacon
pressad saft från en 1/2 citron
1 dl vitt vin( alt. matlagningsvin , fiskbuljong
400g färsk pasta (tagliatelle)
4 tomater
1/2 dl gräslök

Gör så här:

Tina den frysta laxen. Skär en skåra läng med filen. Fyll skårorna med färskosten.
Krydda med salt peppar.
Linda en parmaskinkskiva el bacon runt varje file.
Lägg fileerna i en ugnsäkerform och häll över citronsaften och vin alt. buljong.
Låt den stå i ugnen i 225g i ca 15 min.
Koka under tiden pastan rikligt i lättsaltat vatten enligt beskrivning.
skölj tomaterna. Skär loss skalet med en vass liten kniv.  Hacka tomatköttet. Låt pastan rinna av. Blanda tomathacket och den klippta gräslöken. Fördela pastan på varje tallrik.
Lägg laxbitarna ovanpå.

 Serveras nu genast..;)

Det går lika bra att använda färskosten gjord med vitlök och örter.. om man inte gillar pepparot...men denna rätt rekomenderas supergott!!!


Men jag serverade ugnsbakade grönsaker till rätten idag
Carina

Ahhh så gott detta lät, något jag får prova ser jag! Har lite funderingar att börja med gi igen faktiskt!

Nettan

Mums !

Ser hur gott ut som helst.

Och jag som har så mycket lax i frysen.

Kanske ska ta och göra det i helgen ?!



kram

soffie

mmm guu va gott det ser ut,

hoppas allt är bra med dej,här blåser jag nästan bort!

Inger Maryissa

Oj, det där ser verkligen gott ut !!

Varför blir jag så ofta suktad av god mat så här på kvällen av mina bloggvänner ! ;-)

Kram

Synne

Fytterakkern så sugen jag blev nu.

Det där ska vi äta i helgen.

Norpar reseptet bums så du vet det.

Ha det bäst.

kramen Synne.

sickan

Fasen vad gott det ser ut!!

DET ska jag absolut testa en dag!

Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress