kycklingrätt i ugn....
Den här rätten har jag gjort flera ggr med kycklingfilé, men denna gång provade jag att göra den med benfri kottlett.......

Marinad:
2 dl soja
2 dl vatten
3 pressade vitlöksklyftor

1 kg kycklingfilé


Gischet:
2 dl grönsaksbuljong
2 dl creme fraiche
2 msk soja
2 msk messmör
1 tsk sambal oelek
2 dl grädde
½ dl mjölk
senap
Peppar o Salt

Gör så här:
Marinera kycklingen i 5 timmar.
Stek kycklingen i marinaden 25 min i 225° ugn. Vänd filén några gånger under tiden.
Ta ut formen, och låt kycklingen kallna i sin marinad.
Ta sedan upp kycklingen och skiva den i lagomt stora skivor. Lägg tillbaka i ugnsfast form.

Blanda ihop ingredienserna till såsen och slå över kycklingen. Strö över riven ost, och skjuts i ugn i 225g i ca 15 min, tills det har blivit genom varmt.
-Servera ris el pasta.. eller som vi GI varianten..en god sallad
Maria

Låter gott :-)

Det receptet ska jag spara..

Hoppas du får en skön frdag kväll :-)

Kram Maria

Jack

snygg bloggdesign ;D

Händer idag då ? ;)

hanna

Nu är det dags för Veckans Blogg igen. Anmäl dig eller någon annans blogg du tycker borde uppmärksammas. Kram H

Sickan

Men gud vad jag skulle vilja ingå i ditt hushåll!

Så mycket god mat hela tiden :P



Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress