Frasiga våfflor är gott....
Funkar till lunch, som mellanmål..middagsmål...
Ca 4 port
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
50 gram smält smör
4.5 dl kallt vatten eller mineralvatten
1/4 tsk salt
Gör så här:
Värm våffeljärnet. Blanda först bakpulver och mjöl. Vispa sedan samman allt och låt stå cirka 30 minuter innan gräddning. cirka 1 dl smet i järnet åt gången. Grädda 2-3 minuter. Lägg upp våfflorna på galler för sig eller servera dem helst direkt.
 Se till att våffeljärnet är riktigt hett innan du slår i smeten 
Låt våfflan gräddas 2-3 minuter innan du lossar den.
Inger Maryissa

Oj, vad gott det ser ut med våfflorna.

Önskar jag kunde "norpa" en från fatet på bilden ;-)

För det skulle jag väl få om det gick ? ;-)

Ha det så gott.

Kram

Sickan

Åh du vad du frestas..........ser väldans gottit ut!

Ha en skön kväll!

Kram!

Pialotta

Fresterska där.. nu är det natt så jag tror jag avstår för tillfället, men de där ska jag absolut ta receptet på.. låter och ser så himla gott ut.

Har själv satt in lite nytt på min KakoMat

Stor kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress