Kronpizza!....

Ja men kan man tänkas sig vad jag fick se i vår ICA butik igår?!.... färdig kronjäst surdegkultur på BURK!...den måste testas till fredagspizzan.  Och jag testade PÅ Leila Lindholms recept på surdegspizza. Och den jäste på fint och smakade AWESOME!!...kommer hädanefter att (alltid) göra pizzadeg på surdeg och på en pizzasten. Om ni inte har testat det... så prova!
 
Jag önskar er en skön och avkopplande helg!... Själv så kopplar jag av på Måndag! =)

Denna pizza blev det salami och mozzarella och färsk chaminjon och ruccola

Och denna pizza blev med vb ost och luftorkad skinka o ruccola

MÅ Gott

Fanns det alltså surdeg att köpa på burk?! Jag bruakr göra egen, men det låter ju betydligt enklare att köpa färdig. :)



Trevlig helg!

Mårtenssons kök

Alltså, surdeg på burk? Det måste vi kolla efter, det finns ju en Supermarket här också. Hopps hoppas!

Och västerbottenost, klart det ska finnas det på pizzan:)

Tinas Skåpmat

MåGott: Jag brukar oxå lik som du göra den själv, men nu gjorde jag slut på sista omgången vid förra omgång bak. Jag blev lika förvånad som du surdeg på burk....men de funkade.



Mårtensson: Yes på burk....kan ju funka någon en staka gång om man inte har redan någon egen på G....enda nackdelen är väl dessa E-nr som snart är förekommande i alllt.

Mårtenssons kök

De hade inte den hemma, än, men de hade beställt den. Så fort den är på hyllan köper vi en för att testa hur det är att baka med surdeg, vi är nämligen helt oskulder på det. Gillar vi det så kanske vi får för oss att fixa en egen surdeg... utan E-nummer:)

Tack för tipset!

Tant Gul

Måste erkänna att surdeg till pizzadeg har jag aldrig tänkt på...men nu när jag läser ditt inlägg inser jag att det måste ju vara perfekt.

Anonym

Mårtensson: Ja hoppas de får hem den då så ni får testa, de brukar vara duktiga att ta hem varor om man frågar.



Tant Gul: Ja jag är såld på surdeg även till pizzabottnar. Och även så

gör det matbrödet väldigt gott och hållbart o att det ger ett lägre glykemiskt index än bröd utan surdeg. =)

Kristin

Hej!

Kan du inte skriva ner receptet hur du gjorde? :)

Tinas Skåpmat

Kristin: hur man gör Leilas surdegspizza finns här, om du trycker på den blåa länken(surdegspizzan) kommer man direkt till receptet.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress