Lax o räk pasta
4port Tagliatelle
1 påse ruccula

Smör
1/2 purjolök
5 stora champinjoner
1 1/2 msk mjöl
3 dl mellangrädde
1 msk skaldjursfond
2 dl mjölk
120g Dilll
1 ask ICA`s lyxräkor( spara lite av spadet)
500g färsk lax i tärningar
Salt o Peppar

Gör så här:
Skiva purjolöken(gärna det gröna med) och finhacka champinjonerna. Fräs det i pannan med smör tills både purjon och svampen har fått "glansat" till sig. Pudra över mjölet och rör om späd med grädden och mjölken, och även lite av spadet från räkorna. Rör ner fonden. Lägg försiktigt ner den tärnande laxen och låt det sjuda i ca 10. Lägg ner räkorna. finhackad dill och salta o peppra. Koka pasta enligt anvisning. Blanda ner kallpressad rapsolja och ruccolablad salt o peppar.-----hoppas jag fick allt! =)
yasmine modell mamma och fru

mums vad gott

allt bra?

KRAM

Katja - Foodelicious

En riktig fräsch och härlig pasta rätt! Tycker det är klockrent att du har purjolök och champinjoner i, det ger fler smaker och bli härligt mättande.

There

Therese

Åh vad gott det där såg ut!

Ha en härlig lördag..

vicki

Gott! Jag gjorde på landet en underbar laxsås på rester på bla gravadlax, purjolök, gräslök, vitt vin, grädde ... SErverade med tagliatelle. Riktigt gott! Besök gärna min blogg!

Jessica Inspera

Åh så gott det ser ut! :)

titti

vilken fin blogg du har! stilig och fresh. jag blir riktit inspirerad!

Anonym

läckert =)

Felicia

Gud vad gott det såg ut, pasta med lax är verkligen hur gott som helst :)

dominic

Ser gott ut, bra tips!

Susanna

Vilken fin blogg!

Kika gärna in på min, kanske finner du ny inspiration där på samma sätt som jag inspireras av din! =)

http://pepparpeppar.wordpress.com/

//Susanna

Eleonore- Kokboksutmaningen

Hur gott lät inte detta, måste jag prova någongång :D

Josefine

Pasta med lax och/eller räkor är bland det godaste man kan göra! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress