Picklad rödlök
Hej o hå! nu börjar det närma sig jul och jag har nog inte många knop med mat o bak varken här på bloggen, eller hemma vid. Men det finns hopp om liv iaf. Men lite har jag väl gjort men som jag inte har lagt ut. Sillarna ska jag nog lägga in på söndag efter arbetshelg, Köttbullar o revbenspjällen är klar och ligger i frysen. Jag har gjort det bekvämt i år och beställt färdiggravad lax och varmrökt pepparlax. Till pepparlaxen kommer jag att servera picklad rödlök som är riktigt mumsigt.
 Receptet är hämtat från Mitt Kök
 Ha det bäst!....=)
 
2 klyftad finskivad rödlök
1 klyftad finskivad gul lök
 0,5 dl ättikssprit, 24%;
2 dl Vatten;
1 dl socker;
2 msk färsk riven ingefära.
 
Gör så här:
Blanda samman vatten, ättika och socker i en kastrull. Koka upp.
Skiva eller klyfta löken och riv ingefära.
Diska av en glasburk.Varva löksorterna och ingefäran i  burken och häll på den varma vätskan. Sätt på lock och låt den svalna innan du sätter den i kylen. Den blir godast om den får stå till sig innan den serveras, gärna över natten.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress