Mina goa revbenspjäll.....

Nu blev det dags att göra revbenspjällen.... för att sedan skickas ned i frysen tills de är jul, känns skönt att ligga steget före.....

ca 2 kilo tjocka köttiga revbensspjäll i bitar

Marinad:
2 msk flytande honung citron
2 msk balsamvinsvinäger
1 dl färskpressad blodapelsinjuice
1/2 dl kinesisk soja
2 tsk malen ingefära
Salt o peppar efter smak

Gör så här:

Blanda alla ingredienserna till marinaden med 1 ½ tsk salt och 2 krm peppar i dubbla plastpåsar.
Blanda runt och låt marineras en halvtimme

Häll av marinaden. Lägg spjällen på bakplåtspapper på en plåt. Grilla dem mitt i ugnen ca 1 ½ timme.  i 175 g Vänd dem efter halva tiden.



Therese

Finns det någonting här i världen som jag av någon konstig anledning är värdelös på att göra så är det just revbenspjäll.

Vet inte hur jag bär mig åt men dom smakar ja skulle vilja skriva skit men vi säger väl inte bra i alla fall.

Sickan

Nu rinner snål vattnet!

Gud vad läckra de ser ut!

Ha det bra!

kram

Pernilla

Jag har aldrig gjort revbenspjäll (kanske för att jag inte äter det själv), men har nu lovat dotter att göra det till jul. Ska nog prova ditt recept, det lät gott!

Pernilla

Nu har jag gjort dem! De ligger i frysen och väntar på jul :-)

Jag har länkat till detta recept på min blogg, hoppas att det är ok?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress