Tortellinigratäng
 Hallojsan!.. hur har ni haft det i det vackra höstvädret? Vi har verkligen fått ha en fin sensommar och höst. Det här förstår ni är en busenkel middag eller lunchrätt som jag gjort på färsk tortellini, här väljer man själv vilken fyllning o märke. Jag använde mig av ICA' s märke med fyllning skinka och 3 ostar. Om ni inte hittar pastagrädde så gör en ostsås. När jag lagar denna pastarätt så gör jag en sats x-tra så finns det att värma även dagen efter.
Ha det bäst!..😎
 
4 port
1 påse färsk tortellini med skinka och 3 sorters ost
1 påse färsk bladspenat
1 ask skivad karre'bacon
1 pressad vitöksklyfta
1 tetra pastagrädde alt ostsås
1 näve cocktailtomater i halvor
2 dl riven VB ost
 
Gör så här:
Koka tortellini i 3 min och, häll av vattnet. Lägg pastan i en ugnsäker form. Skiva bacon och fräs det tillsammans med vitlök och färsk bladspenat. Strö baconblandningen jämnt över tortellini. Dela på cocktailtomaterna och lägg dem över. Häll över pastagrädden över tortellini. Strö över osten. Gratinera i 220g i ca 20-25 min
 
 
 
MÅ Gott

Det låter väldigt gott! Pastagrädde har jag aldrig hört om innan?

Jag gillar din gratängform mycket, en sådan skulle gärna få flytta in i mitt skåp! :)

Svar:
Tinas skåpmat

Tinas Skåpmat

Pastagrädde är något som Norrmejeriet här har som är en grädde på 10% och med smak av ost. Formen är från gerbera en födelsedagspresent från mina svärföräldrar!!.. i just love it!

Svar:
Tinas skåpmat

Växelhäxan

Mm så gott det såg ut..
Trevlig helg!

Svar: Tack o detsamma till dig med!... ja det blev uppskattat här hemma att det blir fler gånger!!...😋
Tinas skåpmat

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress