Älgbiff med grönpepparsås

 Tusan!....jag har inte varit här på väldigt länge! saknad eller inte tälger inte en historia!.  I vart fall så räcker inte tiden till för bloggen förtillfället när jobb o studier tar all min tid och uti mellan familjen. Men här kommer ett lite gott tips. Här i afton så stekte jag älgkött i skivor med ugnsrostad delikatesspotatis och denna goa men inte den kalorisnålaste sås. Me götta va det  Men jag hoppas ni hittar nått gott o givande här i allafall. Kram o ha dt bäst!

Grönpepparsås
2 msk kalvfond, koncentrat
1 tsk slotts senap
1 gul lök
2 msk grönpeppar i lag
2 msk konjak
3 dl grädde
½ dl vatten
flingsalt o svartpeppar
kinesisk soja
50 g smör

Gör så här:

Finhacka löken och fräs den i smör. Häll i grönpeppar och krossa några korn med en sked . Slå på kalvfonden, konjak och häll i l vatten låt koka upp.

 Häll i grädden, vispa runt medan det kokar. Smaksätt med salt och peppar och rör ner 1 tsk senap. Tillsätt lite kinesisk soja så det blir gyllenbrun färg, runda av med lite rumstempererat smör. Häll i lite av spadet eller skyn från köttet du steker gör det bara göttigare.
 
 
 
 
 
 
 
Emma - Pluggar till FOTOGRAF

Det där såg ju hur gott som helst ut!

Titta gärna in på min blogg och säg vad du tycker om mina nya foton och foto-idéer:)

Siri

låter såå gott!!

Sofia

Mums
:-D

Hanna Karlsson

Vad gott det ser ut!

Johan

Ser riktigt gott ut :)!

Hanna

Såg super gott ut! :)

Anonym

Mums, låter riktigt gott!

kristin hald

gott! :)

Ida Nilsson

Åh så roligt med en receptblogg! Någon mer än mig som lagar mycket mat med andra ord :)

Svar: Roligt att du hittat hit! ja mat är livet o men jag inte hinner med bloggen förtillfället så ska det ju lagas mat ändå.
Tinas skåpmat

Longevity - en blogg om hälsa

Åh jösses vad gott

Svar: Ja det blev faktiskt riktigt gott!...=)
Tinas skåpmat

Linnea Lönnberg

gud så hungrig jag blev nu!! Så riktigt gott ut det där

LINN ★

fin blogg :)

Svar: Tack!...=)
Tinas skåpmat

Sofia

Mm, gott :-)

Matilda

Det såg verkligen gott ut :)

Svar: Ja det var riktigt mumsigt!...bör prövas!
Tinas skåpmat

Tilde & Wilma

Ser gott ut!

Karin Lygnersjö

åh här sitter jag med kurrande mage och så läser jag detta, SÅ GOTT! Haha

Svar: Roligt att du hittat hit!...och det var o är gott!...;)
Tinas skåpmat

Alice

Fan vad virdigt. Ät vegetariskt för fan

Svar: Ja det är väl så allt är relativt!...Smaken är delad..... =)
Tinas skåpmat

EMMAS!

ser gott ut!

Josefine

Gott!! :D

Johanna

det ser väldigt gott ut! det skall jag absolut testa.

Svar: Roligt!...det tycker jag att du ska göra!!..=)
Tinas skåpmat

Mathilda

Super fin blogg! :D
Kolla gärna min :)

mira och felicia

Åh gud så gott. Är så himlans hungrig. Haha :)

Annster

Ser gott ut :)

Linnea

Ser väldigt gott ut :)

kerstin

låter himmelskt gott

Sandra SG

ser gott ut!

Mamma till Eddie & Wilton

Mums vad gottt det såg ut ..

Caroline

Mm så smarrigt! Älskar pepparsås!

Jossan

såg ju inte lite gott ut :))

Nora Lofveen ♡

Ser supergott ut! Mums...

Petra

Gott!!!!

Sofia - vardag & foto

Mums! Kolla gärna min blogg och lämna en fin kommentar! :) kramis

veronica

Gud så gott det där såg ut :)

N O R A

Ser super gott ut! Tack för tipset! <3

anna

åh va gott de lät å såg ut :D

Amanda

Åh vad gott!!

Nena

Ohhh det där lät riktigt gott! Härlig bild också, riktigt frestande! Blir ju nästan hungrig fast jag nyss åt :) //Helena

Nattiiz

Gott!

Emma

Gud vad gott. Nu blev man ju hungrig haha!:)

Maria

nu blev ja farligt hungrig

Julia

Åh, vad det såg gott ut! :D

grymmadponnysar.blogg.se

Ååå det såg gott ut, måste be min mamma göra det där någon gång! :)
Kram Sabina från grymmaDponnysar.blogg.se

grymmadponnysar.blogg.se

Ååå det såg gott ut, måste be min mamma göra det där någon gång! :)
Kram Sabina från grymmaDponnysar.blogg.se

Emma

Åh så gott!

Jonatan

Hej alla matälskare!

Sitter med en kandidatuppsats och skriver om attityder till dagligvaruhandel på internet. Hade varit jätte glad om ni ville medverka, tar max 3 min!

https://www.webbenkater.com/s/b78d83f

tack på förhand!

Mvh
Jonatan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress