Gnocchi med bacon och pinjeströssel

Yammi så god denna rätt var.. och så god att hela skaran här hemma ville ha denna rätt fler gånger. Detta tips hittade jag i ett klipp från en ICA buffe tidning och det var faktiskt första gången jag åt färsk gnocchi och att jag inte ha testat det tidigare förstår jag inte...gott var det iaf. Jag hade ej färsk svamp hemma utan jag hade en bit zucchini som jag tog i istället och det var nog i sig lika gott.

2 förpackningar färsk gnocchi
2 vitlöksklyftor
250 g champinjoner
1 paket tärnat bacon
25 g pinjenötskärnor
2 påsar babyspenat
Färskriven parmesanost
flingsalt o svartpeppar

Gör så här

Tillaga gnocchin enligt anvisning på paketet.

Skala och finhacka vitlöken. Skär svampen i bitar.
Knaperstek bacon i en stekpanna. Tillsätt vitlök, svamp och pinjekärnor. Låt fräsa ett par minuter.
Vänd ner gnocchin och spenaten. Salta och peppra. Servera med parmesan och gärna en tomatsallad med lök. Det lilla extra blir det om man droppar över lite brynt smör. Servera en tomatsallad till.

Helena Ljunggren

Gnocchi är något som jag inte ätit på en typ 100 år eller så :) Det får bli skärpning! Det ser fantastiskt gott ut!

Mårtenssons kök

Ser fräscht och gott ut. Gnocchi har vi inte kockat med på evigheter vi heller, men gott är det ju.

Tinas Skåpmat

Helena: Tack!..Ja jag har länge sneglat och fundera hur o när det ska tillagas hemma hos mig!... men gott var det! =)



Mårtensson: Tack Jajepix gott som attan var det, måste testa lite andra varianter på detta.

Katja - Foodelicious

Yeah!! Då har du ätit gnocci nu :) Visst är det gott och så bra ibland för att variera sig. Dessutom så busenkelt att tillaga, alltid en fördel.



Nästa utmaning: göra egen gnocci!? Haha!

Katja - Foodelicious

Ser förresten väldigt gott ut! Färgglatt och matigt.

Tinas Skåpmat

Katja: Tack! Ja nu änteligen kom jag till skott, efter inspirationen hos dig så blev jag ju lite nyfiken!..och det vore verkligen en utmaning att göra egna.. om inte annat tålamods prövande!...=))

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress