Fyllda baconlindade laxfileér med bönsallad

Här har det varit tyst ett tag....saknad eller?!...=))
Vi har snart rivit av fas 1 i GI andan.  Håller på att vara måttligt less , fast det har gått hyfsat bra denna gång. Fast jag längtar att få äta annat än ägg på morgonen...lite yoghurt med nötter o bär skulle sitta bra nog fint....
eller en frökuse med något gott på. God mat har man iaf, Vi har blandat middagarna efter Ola Lauritzon& Ulrika davidssons  bok Våra bästa GI-recept
Samt har man haft egen inspiration till egna maträtter.
Ha en skön helg!


4 portbitar laxfileér
1 pkt bacon
1 ask cantadou ost med smak av vitlök och olivolja
Salt o Peppar

Gör så här:
Skär en skåra i varje filé,  fyll den med den bredbara osten. Linda 2 baconskivor runt varje laxbit.
Salta o peppra och lägg fileérna i en smord form och stek dem i ca 25-30 min i 200g.

Bönsallad:
200g haricots verts
1 rödlök
3 msk olivolja
1 msk vitvinsvinäger
1 vitlöksklyfta
Salt o peppar

Gör så här:
Koka bönorna enligt anvisning. Skala och skiva löken Blanda vinäger, olja. Skala och pressa vitlöken och salt o peppar. Blanda ner i bönsalladen
Låt den stå o gona till sig. Vill man kan man halvera ner oliver i salladen.

Foodelicious.se

Yum!! Vilken god maträtt!

Yoghurt med nötter och bär/frukt är min favoritfrukost faktiskt :) Förstår att ni tröttnat på ägg varje morgon, även om det är gott med ägg också.

Trevlig helg till dig med! :)

ejmis

Klart du är saknad!!! =)

Anonym

Foodelicious: Visst ägg är gott men ibland kan de bli för mycke när man är i fas1...men dag blev det yoghurt o nötter...de va riktigt gött.



Ejmis: Hi hi...de va snällt sagt! =)

Lotta Pettersson

Hallå! Din och min mor har precis varit här på besök! Så kul det var att träffa Annika, har saknat henne!! Hon berättade om din blogg. Frestande mat du visar klart jag ska prova den! Titta gärna på min blogg. Jag kan också rekommendera en bra matblogg till dig: smaskelismaskens! Ha det gott! Kram Lotta

Tinas skåpmat

Lotta trevligt att du hittade hit!...

Ja det finns en hel del superbloggar som jag besöker som tilltalar mig... med en hel del godsaker förstås. Jag bloggar inte lika ofta nu som förr, men emellan åt så brukar det dimpa in ett recept =))

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress