Plankstek med blomkålsmos

Detta är ett fantastiskt alternativ när man vill hålla ner "kollisarna" och det smakar underbart gott. Gurkmeja är som sagt bara för att få den lilla gyllene färgen på guldmoset.
 
1 blomkålshuvud
2 msk Philadelphiaost
2 dl riven Västerbottenost
1 äggula
ca 1 tsk gurkmeja(för den gula färgens skull)
Salt och peppar

Gör så här:
Koka blomkålen tills den har blivit mjuk.
Kör den sedan i en matberedare.
Klicka ner philadelphiaost och gulan och kör tills det
blir mjukt och lent.
Tillsätt  västerbottenost,
salt och peppar, gurkmeja.

Stephanie

Det ser riktigt gott ut! Kan tänka mig att blomkålsmoset är en trevlig variation på potatismoset med :)

MÅ Gott

Jag gjorde blomkålspuré igår, men ditt mos verkar bra mycket smarrigare!



Chokladkakan här nere ser helt otroligt god ut!!!

Alexandra - kärlek på tallrik

Jag älskar blomkålsmos, föredrar det framför "riktigt" ! Och då har jag absolut inget emot kolhydrater =)

victoria

Fin blogg! ser att du hämtat inspiration från allt om mat, jätte fint! besök gärna min blogg och lämna gärna en kommentar!

Helena Ljunggren

Tina, Tina! Detta ser ut som att det kommer hamna på en planka väldigt nära mig :D Baconsparris, bara det får mig att vilja börja kocka :D

Tina

Stephanie: Visst är det så, är rätt ombyttlig av mig! =)



Mågott:Tror visst att ditt mos smakade o såg lika gott ut! =)



Alexandra; Nä visst är det så, jag gillar oxå potatis o pasta inte att förakta....men ibland så säger samvetet ett annat och då lyssnar jag på de öra.....ett tag iaf tills längtan blir för stor! =)



Helena;Shoot babe!..Tycker verkligen att du ska göra blomkålsmoset,....och du ta ett "jäkligt" snyggt foto oxå när du gjort det! =))

Foodelicious.se

Låter ju hur gott som helst :-)!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress