Exotiska ananasbiffar

Yammi! en favorit i repris....mat som gör gott en sådan trist o grå dag. Nu när vi försöker att hålla ner på "kollisarna" brukar jag plocka bort ströbrödet o mjölken ur detta recept, och istället tillsätter jag 1 dl grädde..... blir bara bättre....lovar! ;)
Nu börjar jag att känna mig lite småsugen att baka,... baka är som sagt inte min starkaste lusta men ibland så kommer suget och nått gott till hockeymatchen blir det allt....hälften är ju som sagt inte svårflörtad att äta det iaf
Citat
:Vägen till mannens hjärta går genom magen! =))

Tinas skåpmat

finns nu mer på fejjan oxå Ha det bäst!


500 g Blandfärs
1 dl grädde 
1 Gul lök
11/2 dl Jordnötter (uteslut vid allergi)
2 rågade tsk Ljus fransk senap
1 tsk Curry
2 nypor Svartpeppar
1 tsk Salt
1 Ägg
4 hela skivor Ananas(alt 8 om man gör småbiffar)

Gischet
2 dl Créme Fraiche
2 dl mellanGrädde
1 dl Ananasspad
1 msk Soja
2 tsk Ljus fransk senap
Salt o peppar

Gör så här:
Häll i grädden i en rostfri bunke. Hacka löken
fint och jordnötterna grovt. Blanda väl med grädde lök, jordnötter, senap,
kryddor och ägget och till sist köttfärsen. Forma 4 stora eller 8
mindre biffar och lägg dessa i en smord ugnssäker form eller
långpanna. Lägg en ananasskiva på varje biff och täck med riven ost.
Stek i 225 graders ugn ca 20min.

Blanda alla ingredienser till gischet.
Ta ut biffarna när 10min gått och häll på såsen. Sätt in formen
ytterligare 10 min. <<Servera grönsaksblandning o ev klyftad potatis.

MÅ Gott

Då gillar jag dig på FB nu! :)

Annika

Mmmmm.....detta såg verkligen gott och spännande ut. Måste absolut testas :))

Alexandra - kärlek på tallrik

Du, det här lät ju jättespännande, ska absolut fila på en vegetarisk version =D Vad mycket roliga recept du har här, måste kika runt lite mer ;)

Matskafferiet

Såg gott ut!

lena

såg gott ut, måste definitivt prova.



/Lena

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress