En känsla av vårgrillning!

Vilken fantastisk dag de blev idag....men oxå väldigt konstig att i januari månad här i norr är det +4 och det regnar!! väldigt konstigt.
Men iaf  när vädret blev så milt så kändes det som våren var i närheten så kände  jag o mannen att grillning får det bli...älgköttet lades igår kväll i en rödvinsmarinad.
Det blev dock en sen middag eftersom vårt Skellefteå AIK hade sin match vid 16:00 tiden så sista perioden så drogs grillen igång....och då kan jag tala om att då stormade det som värst och de var rätt mörkt!.... så köttet blev väl kanske i det rödaste laget.....men lite heta korvar o hallomiost o pastasallad fanns med som mättade våra magar och en del av köttet få bli en pytt i morrn =)
Ha en skön lördag kväll!!

2 dl rödvin
2 msk chilisås (hot)
1/2 dl soja
1 liten skivad rödlök
1 dl grovt hackad färsk timjan
3 msk rapsolja
2 tsk nymalen svartpeppar
1 tsk Salt

Gör så här:

Rör ihop alla ingredienserna. Köttet bör marineras minst 2 timmar, gärna över natten . (denna marinad passar även annat kött lika väl) Marinaden är för ungefär 1 kg älgkött

I pasta salladen  så hade jag:

Kokt Fiberpasta
1 gul paprika
1 ask coctailtomater
1 halvgurka som är skalad och urkärnad
1 påse blandad bistrosallad
1 lite skivad röd lök
Balsamícosås som ringlats sig....

Jimmie

Tack för din kommentaren, gör den, den är fantastiskt god.

Susanne

Svar: Tusen tack, kul att du gillar mina bilder...



Den där marinaden måste testas nån gång!



Susanne

lehat

Gud vad gott det ser ut ;)! Hoppas det smaka ;)

Må Gott, Åsa

Så gott! Vi grillade ju faktiskt för inte så länge sedan och det blir nog snart igen!

Fridas kök

Ser jättegott ut! Vi skulle med ha grillat i helgen, har haft kallt och klart väder med strålande sol hela helgen. Luktade (nästan) vår i luften. Men när vi skulle tända grillen hade vi ingen kol och orkade inte åka och köpa heller, så det fick bli stekt kött. Det fick an, men jag är riktigt sugen på grillat nu. :-)

cherie

Hej Tina



Jag heter Cherie och jobbar med reklamfilm. Jag letar efter människor som har matintresse. Hör gärna av dig till mig om du vill veta mer.

[email protected]

Mårtenssons kök

Ge oss sommar, ge oss uteplats, ge oss grillat, nu!!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress