Husets hjärta
Jag antog en annorlunda men en rätt rolig  utmaning hos Mårtenssons kök en utmaning där vi visar husets hjärta...där allt händer i vårt skapande och där värmen o kärleken finns =)
Ta gärna kameran och antag denna utmaning får vi se hur erat kök ser ut.  De vore så roligt med tanke hur många som besöker mig så blir det många kök.
Jag hade ju naturligtvis hunnit med att röja upp här före jag fotade =D...
Vårt kök är ganska nyrenoverat...igentligen hela nedrevåningen inxklusive kök så det var ett rätt så stor projekt vi drog på oss tog ett helt år innan vi blev klara. Men här är iaf köksön där allt händer....och se där står en gryta och puttrar morgondagens middag.
Kylfrysen och mina pannor
Här så får husmor vila sina trötta ben efter att  har tillrett sina expriment, och höra resten av skarans utlåtande av måltiden.
Ann Catrine

OJ, vilket stort och snyggt kök!

Funktionellt, dessutom mysigt och hemtrevligt!



Ha en härlig onsdag ;-)

Emma

Är helt kär i erat kök! Så otroligt snyggt! :)

Mårtenssons kök

Inte alls avundsjuka, inte alls...:)

Nej, men skämt åh sido, så himla fint du har det i köket, lite Per Morbergkänsla över det.

Kul att du antog vår utmaning, spännande att få kika in hos dej.

Therese

Så himla fint ni har det. Vårat kök är från slutet av sjuttio, du vet bruna luckor, bajs brunt golv..Var sak har sin tid heter det ju och just nu så är det en garage utbyggnad som är på g, sen blir det badrum uppe. Den dagen vi tar itu med köket så vore det en dröm att få ha en ö så där som ni gjort. Så himla snyggt och praktiskt..

Carina

Men OJ vilket fint kök!

Ser hur fint ut som helst, gillar tegelväggen, skulle jag också vilja ha en stump av här hemma.

Min syrra har samma kök som er, stiligt :)

Kram Carina

Tinas skåpmat

Tack mina vänner för era rara kommentarer om vårt relativt nyrenoverade kök.



Som jag sagt tidigare så var vårat kök i stort behov av en make over, huset är byggt på 50-talet och när vi tog över detta hus för 15 år sedan så hade det inte hänt så mycket de senare 10 åren.



Så vi fick börja med att dränera hela huset de först vi gjorde....och hur roligt var de på en skala...man gräver i stort sätt ner flera tusen i backen!!

Sedan blev det husfasaden som fick sitt. Och nu de senaste blev ju de roligaste köket men de var inte lätt men lite sjusteringar kommer vi att göra i efterhand, jag vill ha en liten vask med kran bredvid spisen nära till vatten vilket blev en miss som vi känner så här i efter hand. men som sagt vi har ju bott in oss i det nya och vet nu med oss vad som känns rätt o fel, annars så trivs vi bra med det. Vi blottade som sagt murstocken i hela huset även övervåningen, dels för att jag gillar de rustika...men dels för att slippa sprickningarna i tapeterna efter nått år.

// Tina

Må Gott

Vilket fräscht och fint kök! Jag tycker det är så otroligt fint med tegelvägg så där.

Jag hoppar på utmaningen och lägger in lite bilder på bloggen.



/Åsa

Camilla

Men gud vilket härligt kök!!!

Jätte fint =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress