Tinas texmex gratäng......

500 mager köttfärs
1 lök
2 pressade vitlöksklyftor
1 liten röd paprika
½- brk cheese salsa ( mild el. het )
6-8 råskalade skivad potatisar

Sås:
3 dl köttbuljong
2 msk tomatpuré
2 dl creme fraiche 
ev. Salt, peppar ,oregano
1 brk hackad grön chili
några droppar tabasco

Gör så här:
Hacka lök o paprikan. 
Bryn köttfärsen med löken o paprikan.
ev Salta, peppra
 Blanda i resten av ingredienserna o fräs runt lite.
Skala och skiva potatisen tunnt och lägg det i en smord ugnsform.
Bred köttfärsröra över potatis och slå sedan såsen över och lite riven ost.
Gratinera i 200g ca 40 min





sickan

Yammi,det där ska testas till helgen!

Ha det bra!

Kram

Synnöve

Så gott....

Som vanligt har jag då alltså INTE ätit frukost innan jag besöker dig...

Kanske bäst att stoppa nått i magen nu.

Kramen från ett kyligt naboland. 4 grader ute nu.

Vart tog värmen vägen?

Karin

Det här låter jättegott och dessutom som bra vardagsmat! Det ska provas :-) Trevlig blogg du har! Kram Karin

Carina

En för mig helt ny mexigratäng och gott låter det!

Brukar göra den med philaostcoh creme fraich annars men då utan nachos numera!

Va fint det var här inne, nytapetserat ser jag :-)

Kram Carina

SOFFIE

mmmm va gott det ska testas i helgen:) tack för recept,

kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress