Feta fyllda älgfärsbiffar med country fries..........


600 g älgfärfärs
1 ½ dl gräddmjölk
1 ägg
200 g fetaost
1 msk soja
2 pressade vitlöksklyftor
Färsk hackad timjan
Salt o Peppar

Gör så här:

Blanda färsen i en bunke med gräddmjölken och ägg. Mosa fetaosten med en gaffel och blanda den med, vitlöksklyftor, och timjan, soja och ner i färsen. Blanda färsblandningen och forma lämligt stora biffar. 
Stek i smör, salta och peppra efter smak.



Country fries:

2-3 bakpotatisar
1-1½ msk olja
Salt, peppar



Borsta varje potatis väl.
Skär varje potatis i 12 klyftor.
Skalet ska vara kvar.
Lägg potatisen i en plastpåse och häll i oljan.
Skaka om så att alla klyftor blir in oljade.
Bred ut dem i en stor långpanna med bakplåtspapper i botten.
Strö över lite salt, gärna gourmetsalt.
Och lite ny mald svartpeppar.
Sätt in långpannan i mitten av ugnen och stek i 250 grader ca 15 minuter,
tills potatisen är mjuk.
Servera tillsammans med biffarna och Tzatsikie färsk gurka och rödlök.

SOFFIEPROPP

mmm tack för det..

va gott det får det bli till helgen men jag har ingen älgfärs men det går väl med nötfärs?

Tina

Soffie: Visst det funkar utmärkt vilket som =)

Good luck!

Therese

Hörrö du jag rusade ut i frysen när jag såg ditt recept, men jag blev grymt besviken när jag insåg att det endast fanns en liten stek kvar.

Tur att jakten börjar snart så man få fylla på igen.

Fattar inte hur folk klarar sig utan älgkött..

Få pröva detta sen för det frestade, himlar så gott det såg ut..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress