Laxlasagne......

4 port bitar lax( 1 paket 4 i varje)
Ca 10 färska lasangeplattor
1 fänkål
1 påse färsk babyspenat
1 brk färdigskalade räkor

1 brk färdig tomatsås (dolmio)
Riven ost


Bechamelsås

5 dl mjölk
2½ msk vetemjöl
1 msk smör
1 msk skaldjursfond
ev. en skvätt grädde
salt o peppar efter smak

Gör så här:
Vispa ut mjölet med lite av mjölken i en kastrull. Häll i resten av mjölken tillsammans med smöret och koka upp under omrörning. Koka på svag värme ca 5 minuter, tänk på att röra om så att såsen inte bränner fast i bottnen. Smaka av med salt, peppar, fonden och ev. lite grädde.

Gör så här:

Skär laxen i småbitar och salta lite grann.  Bryn det tillsammans  med den fint skivade fänkålen. Gör sedan i ordning bechamelsåsen.
 Varva sedan såsen , pastaplattorna, laxen o fänkålen, räkor,  tomatsåsen, spenaten...upprepa detta sedan ett varv till och avsluta med pastaplattorna och slå sedan över resten av såsen och strö över ost.

Helena Ljunggren

åh så gott! Jag gjorde en laxlasagne här förra veckan och jag blev ledsen när den tog slut :)

Filibabba

Vilken härlig matblogg! :D

Therese

Nu va det längesen jag hälsade på här ser jag, när jag loggadein på bloglovin så hade jag 100 lästa bloggar, jisses.



Ha lax i frysen så kanske vore en ide att göra lasange av den, går dock på en sträng diet nu så det få bli om några veckor.

Älgskavgryta är ju bara så gott, men som sagt det är sen men inte röra som gäller här..



Tack för omtanken ang våran katt wille, man blir ju oerhört fäst vid sina husdjur och han hade ju varit hos oss så länge..

Önskar dig en trevlig vecka

Therese

Hej igen

Du har en award att hämta hos mig

Soffie flyger iväg....

å den skulle mina barn gilla!

får jag testa att göra,

Hejdå på en vecka imorrn åker vi till Gran Canaria så kram till dej

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress