Cannelloni fylld med kycklingröra

Detta goa recept gick riktigt hem här :P ... jag hittade det på min favorit sida Västerbottenostens hemsida
där finns det en hel del gott att titta på.

12 st Cannellonirullar
1 st gul Lök
1 st Vitlöksklyfta
2 st Kycklingfiléer
1 msk smör
3 små paprikor i olika färg
4 dl Pastagrädde
2 dl Mjölk
2 dl riven VB ost
Salt och Peppar

Gör så här
Sätt ugnen på 175g. Finhacka löken och vitlök. Skär kycklingköttet i små tärningar. Skär paprikan i tärningar. Stek löken mjuk i lite av smöret. Tillsätt paprika och kyckling och stek klart. Smaka av med salt och peppar. Fyll Cannellonin med kycklingfräset och lägg dem på rad i en ugnsfast smörd form. Blanda pastagrädden med mjölken och häll över Cannellonin. Strö över osten och gratinera ca 40 minuter

Tips!

Det finns förkokta och torkade cannellonirullar i olika färger. De gröna innehåller spenat och de röda tomatpuré. Det finns även cannelloni som är gjorda på fullkornsmjöl.

Synnöve

Åh, det där har jag aldrig sett tror jag.

Måste se om jag hittar canneloni nästa gång vi drar till utlandet hihi.



Då vet jag att den är borta nu. Det var lite synd. Men jag förstår dig.

Kramen Synnöve.

Anki

Den sidan blir det en hel del besök på för vår del oxå, Västerbottenost är ju bara så gott! Får väl ta och prova dessa en dag.

Mikaela

Jag har länge tänkt att göra en liknande rätt, så nu har jag fått ännu mer inspiration :) Tack!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress