Pasta med kantareller och bacon

Det här receptet hittade jag på denna sida Matvett...men jag modifieraden med lite med babyspenat som är Fabulous.....

Bon Appétit

1  finhackad gul lök
1 paket bacon
2 dl matlagningsgrädde 
  kantareller
3 msk smör
1.5 dl vatten
2 tsk soja
1.5 msk balsamicovinäger
1 tsk svartpeppar
1 tsk salt
1/2 kruka timjan
2 tsk vetemjöl

Gör så här:

Stek den hackade svampen i smör. Lägg över i en bunke och stek sedan den finskurna baconen, lägg över i samma bunke och ta bort överflödigt fett. Strö lite salt över löken för att hjälpa till att dra ut vätskan, stek den på låg värme under omrörning tills den blir glansig. 

Lägg tillbaks svamp och bacon i stekpannan och pudra över vetemjöl. Häll på vatten och grädde, koka ihop. Smaka av med salt, peppar, soja och vinäger och lägg sedan i timjan.
Jag serverade med vit fiber pasta och flagad parmensan.

Therese

Kantareller är ju bara såå gott.

Jag gjorde en paj i helgen med brieost och kantareller som va hur god som helst..

Dom är ju så kul att plocka sen, man blir ju helt tokig när man springer runt i skogen..

Ha det

ejmis

Gjorde den rätten i går...supergott!

soffie

mmm guu va gott det ska vi göra ¨ån kväll

Helena Ljunggren

Åhå så gott det låter och ser ut även om jag för detta året har tröttnat lite på kantareller :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress