Kalles fiskgratäng.....
Detta recept har jag klippt ur för längesedan ur  Matmagasinet den är både lätt o god att göra.
passar bra till en fiskälskare som mig ;)

1 stor purjo
500 g torksfile
3 dl grädde (valfri)
 1 msk vetemjöl
4 msk kalles kaviar
1/2 dl hackad dill
1 dl riven stark ost

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 g
Smörj ett ugnsfast fat.
Rensa och skiva purjolöken.
Fördela den i botten på ugnsfatet.
Lägg torskfilen ovanpå.Krydda.
Vispa grädden hårt, sikta ner mjölet och rör ner kaviar och dill.
Fördela detta  över fisken.
Strö på  den rivna osten.
Grädda 20-30 min i 200 grader
Valfritt tillbehör

Sickan

Åhhh,det hamnar på bordet här en dag!!



Kram!

Carina

Jo jag tror nog att det är någon slags pepperonia de nya blommorna jag köpte, lär vara tåliga i alla fall som jag måste ha :-)

Diana

Nu har jag kopierat detta och kan lova att jag ska testa detta recept.

Mums!

Kram och God Natt!

Di

Lillan

God morgon! Som vanligt ett smaskigt recept hos dej!

Annelie

Åh va gott. Det ska jag testa när bara jag och Cassandra är hemma. Sambon tål inte kaviar, han kräks av det pga lukten...Humf..se karlar;-)

Ha en härlig kväll !kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress