Mexikansk gratäng med sting......
Under väldigt varma dagar, är det gott med riktigt het mat tycker jag...så tungan krullar sig .... men styrkan hur stark du vill ha den avgör du ju själv ;) 

500 g strimlat griskött  alt skink eller bog
1 msk soja
1 tsk chilipulver
1 purjo

Sås:
2 msk mjöl
1 dl grädde
2 dl buljong ( tärning)
1 dl chilisås
Ca 1 tsk sambal oelek( smaka av före med en ½ tsk)
1 tsk salt
1 dl riven ost

Gör så här
Blanda köttet med soja, chilin.
strimla purjon.
Lägg köttet och purjon i en ugnsäker form.
Blanda mjölet med grädden och resten av ingredienserna till såsen.
Häl såsenl över köttet.
Strö över riven ost, ställ in i nedre delen av ugn i 225 g 20 min.
ta ut formen och stick ner nacho chipsen.
Jag brukar servera avocadoröra o sallad o nachochips med ostsmak
men de funkar oxå  med potatishalvor som är ugnstekta el pasta .

Lisbeth

Du kommer alltid på så mycket goda recept, mmm bara njuter och provar :-)



kram

Kiwi

Ser smarrigt ut, ska nog testa den men en dag som inte är så varm =)

Jag håller mig till is och lite mera is =)

Kram

Carina

Ser ju supergott ut, älskar såna potatishalvor med en god dipp till, yammi yammi!

Lutar åt en upplevelse till Stefan känner jag,

grejer har han så han klarar sig!

Kram kram Carina

Inger Maryissa

Gotti-gotti recept !

Samma som du så tycker jag det är gott med riktigt het mat när det är varma dagar.

Och t.ex. i Indien där det är ganska varmt, så äter man ju "ganska " het mat.

Kram

soffie

mmm va gott det lät,tack för tipset:O)

må gott

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress