Min kycklinglasange...
1 grillad kyckling
1 påse mozzarellaost
Lasangeplattor

Vit sås:
3 msk smör
5 msk vetemjöl
6-7 dl mjölk
1 dl vispgrädde
1 tsk salt

Tomatröra: 
500 g krossade tomater med smak av chili
1 vitlöksklyfta
1/2 tsk salt
6 st frästa färska champinjoner
1 krm svartpeppar
1 tsk fransk el italiensk salladskrydda 

Gör så här:
Bena ur den grillade kycklingen . Skär köttet i bitar och fiinhacka . Fräs smöret till såsen. Vispa ner mjöl och späd med mjölken lite i taget. Koka såsen några minuter under vispning. Tillsätt grädden och salta. Smaksätt  tomatkrosset med pressad vitlök, salladskrydda, salt och peppar. Hit kan förberedas.

Smörj en gratängform, och bottna den med ett tunt lager vitsås. 
Sleva över tomatkross och lägg på ett lager lasagneplattor. Varva sedan vit sås, kycklingkött och tomatkross i tre lager och täck med plattor så att det blir totalt 3-fyra lager plattor. Hit kan förberedas om du vill ha allt klart. Tryck till lasagnen ordentligt och täck de översta plattorna med resten av den vita såsen och riven ost. Värm ugnen till 225° och gratinera i 30-40 minuter. Lägg på tomatskivor toppade med riven mozzarella när 5-10 min återstår.
 
Till detta serverar jag en ruccolasallad med plommontomater och lite olivolja o balsamvinäger o lite flingsalt.
Åsa

Tack för det tipet! Det lät ju underbart gott ju!!

Jessica

Kycklinglasange har jag nog aldrig testat att göra själv, men din ser grymt god ut så det blir till att testa.



Ha en bra vecka!

Lisbeth

Har inte heller testat Kycklinglasange, men nu kommer jag absolut att göra det, det låter ju

dögott :-)



kram lisbeth

Jenny

Kikar in här i din kycklinglasagne och önskar dej en bra start på veckan!

Såg väldans smaskigt ut!



Kram, Jenny

NorbergsBlogg

Åhh detta såg smarrigt ut. Det måste absolut testas.

synne

Hej och välkommen hem. Semestern går så fort. Men man har minnen kvar kan jag tro.



Den där bron du...

Kan väl säga att jag inte gillar de heller.

Har lite höjdskräck och går inte gärna över broar eller sånt med sånt där galler du vet....

Då får jag frossa och fryser helt fast.

Så du är inte ensam.



Vilka goa resept du lagt ut.

Fisken frestar mest.

Får se vad det blir till käk i morgon....



Ha en fortsatt fin kväll nu.

Kramen Synne.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress