Tinas Vinterpaj.......
Paj degen:
100g smör
1 dl grahamsmjöl
2 dl siktat dinkelmjöl
3 msk vattten
1 dl riven ost

Fyllningen:
500g Nöt / älg färs
200g frysta chaminjoner
1 liten purjo
2 pressade vitlöksklyftor
1 tsk salt
1/2 tsk vitpeppar
1 pkt lättbacon
2 1/2 msk soja
3 msk tomatpure
2 dl hett vatten

1 brk naturell creme fraiche [tillsättes sist]
2 dl riven ost

Gör så här:
Pajdegen blandas samman ock klä en pajform eller eldfast form.grädda i 200g i 10-15 min
Ingredienserna brynes och blandas i stekpannan får puttra en stund.
Strax innan fyllningen slås på i pajskalet tillsättes creme fraichen(Jag använde mig av den lyxigare varianten kantarell o champinjon..Norrmejeriets)
Osten strös över.
Pajen gräddas klar i ca 15 min i 225g

Servera en god krispig sallad till



Lillan

Mmmm den lät god!

Jag är tillbaka i bloggvärlden tror jag;)

Annelie

Gott=)

Sickan

Ser lika gott ut som vanligt..................:P



Tina

Mums vad gott..! O jag är GALEN i allt med bacon i..! Kram Tina

Arandur

Bra blogg :)

Jättebra mat tips, ser jätte gott ut.

Ska vi följa varandras blogg?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress