Symöteslådan.....
Det här receptet har jag fått av min mor, fast jag har kompliterat några ingredienser.....brukar göra en stor form så räcker det till matlådor oxå.

350 g bandspaghetti (fullkorn)
1 strimlad purjolök
3 finhackade klyftor vitlök
1 finhackad röd paprika (hade en grön denna gång)
2500 g mager kassler i tärningar
4 stora hackade champinjoner
1 1/2 tsk dragon
1 msk tomatpuré
11/2 dl grädde
2 dl mjölk
salt och peppar efter smak

Gör så här:
Koka pastan efter anvisningarna på paketet. Häll av vattnet. Smörj en ugnssäker
form med en tsk olja eller margarin. Häll i pastan. Fräs purjolök, vitlök, svampen,
paprika och kassler i resten av oljan eller margarinet i ca 10 min. Lägg sedan
i dragon, tomatpuré, mjölk och grädde. Låt småkoka ytterligare 3-4 min.
Krydda och häll röran över pastan. Stö över osten.
Gratinera i ugn 225 grader i ca 20 min.

Servera med en sallad. supergod dagen efter tilllagningen, då har allt har fått gotta sig
Lillan

Som vanligt gör du mej hungrig fast jag nyss ätit:))

soffie

lät gott,

perfekt när man kan göra matlådor,

ha en gokväll

Diana

Mmm, alltid lika goda maträtter på din sida. Det där med alkoholisten och "Ta mig ur fyllan" den var bra. Tvättkorgen haha Det ska jag köra med haha. Riktigt kul.

Sv: Det är bra med promenader också, bara man rör sig, men du förstår att jag måååste gå ner i vikt nu. Folk säger ofta - Men inte behöver du gå ner i vikt, men fy tusan vad jag har gått upp de senaste åren. Inte bra. Man känner ju själv vad man trivs med för vikt. Fast på sätt och vis känns det ju ändå bra när folk säger så, för då ser man ju inte riktigt ut som man känner sig i alla fall haha!

Kram på dig vännen!

Sickan

Fasen jag skulle ju sova nu.............men blev hungrig!



Köpte kassler idag,ska nog göra det där i morgon.

Det ser för jäkla gott ut!

Natti och kramen!

Lillan

God morgon! Ja det är ju just motavationen jag känner inte finns där till max...dumt nog!

Lotta

Hallå vännen nu är jag tillbaka.

Nu ska jag kolla igenom vad som hänt hos dig under min frånvaro.

Kram

Jenny

Hihi!

DEN lådan har jag gjort för nåt halvår sedan och fick då receptet av min "svärmor"!



Smaskismaski! Kram, Jenny (-:

Annelie

Bandspagetti och kassler är alltid så gott =)

Jag älskar verkligen dina recept=)

Jennie

Det här såg något alldeles förträffligt gott ut! Mums! :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress