Hot kyllinggratäng...
Den här hade jag förberett o hade med mig i helgen..den var kanongod



1 grillad kyckling eller 3 stekta kycklingfilee´r i strimlor
1 lite röd paprika i tärningar
1 liten grön paprika i tärningar
6 st färska champinjoner
3 dl vispgrädde
2 tsk curry
1 dl mangochutney
2 rivna vitlöksklyftor
1-2 msk sambal oelek
1 pkt bacon
ost
Bena ur kycklingköttet  o skär det i mindre bitar o lägg det i en ugnsfast form. Skär bacon i bitar och o skiva svampen de stek de så den får knaprig o fin  färg. Lägg över paprika tärningarna. Blanda sedan ihop grädde, mango chutney, curry, vitlök och sambal oelek i en bunke och häll över allt de andra med lite ost ovan på. Tillaga i ugn 200 grader i ca 20-25 min.

Tyvärr en väldigt suddig bild blev det...
ejmis

Jag har snart en hel receptbok med dina härliga recept =)

soffie

mmm lät inte dumt,

hoppas du haft en härlig helg,

Lillan

God morgon! DET lät smaskens!

Hoppas ni har det bra:)

Diana

Tittut! Di är tillbaka i rutan :)

Så nu är friden slut du!

Ser otroligt gott ut det där.

Varm kram till dig från mig i detta vinterväder!

Kram Di

Åsa.S

Det där lät smarrigt! (Har kopierat och lagt i min receptmapp)



Kram o ha det fint!!

Annelie

Hoppas du har en fin dag och att du mår bättre! kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress