En spätta i ugn.........
Här ska det bli en riktigt god spätta att äta... men först skall jag iväg på utvecklingsamtal o sedan skall vi förtära denna  gobit.


8 rödspättafiléer
2 dl crème fraiche naturell
2 dl  crème fraiche gourmet karljohan, timjan, citron
1-2 msk chilisås
Saft av 1/2 citron
1-2 tsk dragon
 ost med smak
Salt
Svarttpeppar

Gör så här:
Salta och peppra fisken. Vik eller rulla ihop filéerna och lägg i en smord, ugnsfast form.
Rör ut chilisås i crème fraichen. Smaka av med citronsaft, dragon, salt och peppar. Bred blandningen över fisken. Sätt in i mitten av ugnen i ca 15 minuter.

Efter halva tiden, strö på osten. Avsluta med grilleffekt i maxvärme i 1/2-1 minut.
Servera med råris och en god sallad.
lena

spätta i ugn mumma:)

Lycka till på utvecklingsamtalet.

Ha det fint, kram lena.

Sickan

Åhhh,vad mycket gott du visar :D



Hoppas mötet går bra!

Kramen på dig!

Ann

Recept????

Pialotta

Gud vad gott det ser ut.. jag har varit i hjälpredekläderna hela denna dag och behövde inte själv fixa till middagen. Min moster gjorde en avina favoriter.. Mormor Rosas sillpudding.. inte helt fel det heller:-)

Ha de gott kram på dig oxså.

melinda

gud vad gott det såg ut!

mamma

Gud så mycket gott du lagar,hälsa grabbarna och ha en riktigt skön helg, kram till er vi hörs.

ANGELICA

Åh fy så gott det ser ut! :D

Mums.

Ann

TACK! Tror jag ska testa det på lördag:)

Annelie

Det receptet ska jag prova. Ser och låter jättegott. När vi äter fisk (sällan)blir det oftast i ugn.



Ha en fin kväll!

Ann

God morgon!

Jeanette

Morning!

Det vattnas i munnen.......

Kram

Sickan

Det där ska jag oxå testa!!

Det ser så läckert ut............



Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress