Med en tår i ögat
Idag skall vi avtacka en arbetkollega som går i pension o henne jag har jobbat med i många år, det känns trist nu när hon slutar men förstår henne att nu de är 2 som är hemma o de kan göra precis vad de vill. Jag skulle tro att gå i pension är en av livets allra största omställningar. För många är pensionsdagen efterlängtad oxå, men jag tror oxå att andra ser fram emot den med blandade känslor, särskilt om man är ensam  blir det en stor omställning. Iallafall så skall vi äta på en Restaurang här i stan filebuffe så det gäller att sparar sig o äta för hela slanten ;)
Hoppas allt gott för dig i framtiden V

Pialotta

Det är som du skriver så olika det där att stanna upp i arbetet efter en lång tid bland arbetskamrater. Beror ju oxså på om man har något vid sidan om att pyssla med, som trädgård eller något annat pyssel. Min tid har varit späckad sedan jag fick min allt för tidiga pension, förtidspension på grund av allt för mycket jobb och utslithet. Mamma har behövt mig och fortfarande mer och mer, så har jag haft mycket tid med mina barnbarn då de var mindre.. du vet att passa dom var ett kärt besvär. Nu är de så pass stora att de inte behöver tillsyn från mig. Tiden kan stundtals vara dryg och tråkig, men jag har en man vid min sida.. jobbar visserligen, men det finns alltid saker att pyssla om här när man har ett hem.

Ha det gott och lyssna in sommaren som finns här en liten stund just nu:-)

Tjing o ha så kul på festen.

Helen

Hehe jag gillar oxå Filip&Fredrik, tänk vilka knepiga människor de har träffat, eller det är kanska man själv som är knepig hehe.

Visst är det blandade känslor vid en pensionering, tror jag iaf. Man både längtar o bävar.

Ser på mina föräldrar som är ute o promenerar varje dag, ofta på olika ställen. De är ute på allt möjligt, fikar o kollar runt. De njuter av sin ledighet men har oxå en del krämpor, tyvärr. Men med ålder kommer de problemen med.

Ha en trevlig kväll :)

soffie

Boken jag tipsade om igår finns i pocket,jag köpte den för 37kr på adlibris.com

hoppas er ar´betskompis vart glad för avtackningen och att du åt massor av god mat!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress