Västerbottensgratinerad kycklingfilé......

1 pkt fryst bladspenat
4 kycklingfiléer som är delade i bitar
2 krm salt
2 krm citronpeppar
2 dl riven västerbottenost
3 dl vispgrädde
1 dl stark hönsbuljong eller  kycklingfond
1 3/4 tsk potatismjöl
1 msk ljus fransk senap
2  pressade vitlöksklyftor

Gör så här:
Pressa ur all vätska ur spenaten..jag slungar min i salladsslungan. Lägg spenaten i en ugnsform.
Krydda filéerna med salt och citronpeppar. Lägg dem ovanpå spenaten.
Strö över vb ost.
Blanda samman grädde,  buljong (svalnad), potatismjöl, senap och vitlök. Häll såsen över kycklingen.
Låt stå i ugn 200° i 35-40 min. Täck över med folie mot slutet av tiden om det börjar brännas.
Servera med färsk pasta o en krispig sallad
soffie

mmm det receptet spar jag,lät mumsigt,

gokväll

Marias Kakburk

Härligt att du är med och tävlar igen:)



Kram på dig!:)

Tina

Det här ska jag pröva..idag tror jag! Kram Tina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress